Gramy ;) w planszówki dla dzieci

image_print

Co sobotę staramy się zasiąść za stołem do gier planszowych :). Śmiejemy się, kłócimy się, niektórzy nawet się obrażają hihi. Zabawa przednia ;). Najważniejsze że spędzamy czas razem. Planszówki są świetną alternatywą dla telewizji czy komputera.

Dobble

Pierwszą grą którą chcę wam polecić jest Dobble. Nasz syn ma 6 lat i bardzo lubi w nią grać. W tej grze liczy się spostrzegawczość i refleks. Polega na tym, aby jak najszybciej odnaleźć na dwóch okrągłych kartach dwa identyczne obrazki, które dla utrudnienia są obrócone lub w innych rozmiarach. Okrągłe karty przedstawiają różne obrazki roślin, postaci i przedmiotów, a każda z nich łączy się z innymi kartami wyłącznie jednym symbolem. Bardzo lubimy grać w Dobble, przebieg gry jest dynamiczny i emocjonujący. Każdy stara się prześcignąć drugiego w wykrzykiwaniu nazw symboli, zapewnia nam mnóstwo śmiechu i zabawy.

Pędzące Żółwie

Kolejną grą są Pędzące Żółwie – wydawnictwa Egmont. Jest to gra bardzo prosta i przyjemna nie tylko dla najmłodszych, starsi też się przy niej świetnie bawią. Zakupiliśmy tą grę gdy nasz syn miał 4 lata i gramy w nią do dziś.

Na początku rozkładamy planszę i układamy na starcie wszystkie żółwie (zawsze w grze biorą udział wszystkie figurki – niezależnie od liczby graczy). Następnie każdy z graczy losuje w tajemnicy przed innymi płytkę symbolizującą, którego żółwia przyjdzie mu poprowadzić do zwycięstwaniego. Na sam koniec każdy z graczy dobiera po 5 kart i można zaczynać nasz wyścig.

Grę rozpoczyna ten z zawodników, który ostatni jadł sałatę albo ten, kto jest najmłodszy. U nas zawsze rozpoczyna nasz syn i próbuje od nas wyciągnać informacje na temat jakiego koloru żółwia Mamy ;). Nie będę wam opisywała przebiegu gry ;), po prostu Zagrajcie 🙂

Budowa Zamku

Ostatnią propozycją jest gra Budowa Zamku – wydawnictwa FoxGames. Jest to gra dla dzieci, z bardzo prostą mechaniką opartą na memory. Jest to gra również dla rodziców i starszego rodzeństwa. Przy tej grze, nie sposób się nudzić.

Każdy gracz (2-4) zaczyna grę ze startowym kartonikiem wieży zamkowej o numerze 1. Pozostałe 45 kart, ponumerowanych od 2-46, rozkłada się na stole rewersem do góry. Gracze kolejno, jak w klasycznym memory odkrywają kartę z puli. Mają teraz do wyboru albo zabrać kartę i dostawić do swojej wieży, albo z powrotem ją zakryć. Kartę można zabrać tylko wtedy, gdy wartość na niej wskazana jest wyższa od ostatniej zebranej karty (przez danego gracza). Karty muszą tworzyć ciąg rosnący. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zdobędzie 9 kart muru, lub w razie wyczerpania kart w puli osoba o największej liczbie kart. W przypadku odsłonięcia karty o niższej wartości od wszystkich ostatnio zebranych kart u graczy, zostaje ona odrzucona. W tej wersji gry gracz ma do wyboru: zabrać kartę dla własnej korzyści lub by utrudnić grę innemu graczowi, zostawić kartę gdy nie pasuje do jego ciągu lub poszukać w następnej turze bardziej przydatną. W ten sposób do memory wprowadzono interakcję i pewien poziom decyzyjności. W instrukcji odnajdziecie różne warianty gry ;).

Ta gra nas bardzo miło zaskoczyła, ciekawą interakcją, możliwością decydowania o przebiegu gry. Prostota i dynamika przyciąga zarówno dzieci jak i dorosłych. Polecam 🙂